Proč mají obchody tak často v reklamě „podporujeme sportovní aktivity“?

Reklamy se často dotýkají i věcí, se kterými nemají jejich předmět prakticky nic společného. V posledních letech se například rozmáhá i u obchodů s potravinami hesla jako „podporujeme sportovní aktivity Technolife.cz dětí“ a podobně. Proč?

Hlavním důvodem je samozřejmě zvýšení zisku dané firmy. Ovšem otázkou je, proč právě sportování dětí, a také jakou formou jej podporují. Jak jim to pomůže zvýšit zisk?

dětský fotbal

Nejčastěji se jedná o stavbu nových dětských hřišť, případně sponzoring či pořádání nejrůznějších závodů. To samozřejmě stojí peníze, proto je otázkou, zda se jim to skutečně vyplatí. Koneckonců, jak již bylo řečeno, nejedná se o nejlevnější aktivitu.

Tento typ kampaně je volen nejčastěji z toho důvodu, že v posledních letech začínají rodiče mít starost, že se děti příliš nehýbou a prakticky celé dny tráví doma u počítače. Proto vítají jakoukoliv aktivitu, která tento problém může pomoci vyřešit.

To samozřejmě ve výsledku znamená, že budou v onom obchodě častěji nakupovat. Tím zvýší objem prodeje, a tedy i zisku oné firmy. A tento nárůst je dostatečný k tomu, aby náklady, které s touto kampaní mají, více než vyvážily.

moderní dětské hřiště

Nyní však zbývá se podívat na to, zda tyto aktivity mají skutečně vliv na snížení dětské obezity či alespoň zvýšení jejich aktivity. Odpovědí je, že v tomto případě jde o nárůst pouze minimální. Ve skutečnosti není totiž problém ani tak v nedostatku dětských hřišť či sportovišť, nýbrž v tom, že rodiče nechtějí posílat své děti samotné ven z obavy, že se jim něco stane.

Proto tyto kampaně nemají ani zdaleka takový vliv, jak by se mohlo zdát. Rozhodně bychom se tedy jimi neměli nechat ovlivnit, a to i v případě, že máme děti. Věřte, že co se míry aktivity vašich potomků týče, záleží nakonec jen na vás. Jen vy určujete, zda budou svůj volný čas trávit na hřišti či u počítače. A to je dobré si uvědomit.